26 Mayıs 2016 Perşembe

Biz Farkına Varmadan Bizi Kirletmiş Olan Şarkılar Part 1



Eminim hepinizin istemsizce ağzına dolanmış olan birçok şarkı olmuştur. Siz ne kadar masumane duygularla o şarkıları tekrar edip dursanız da ama alt metin olarak o şarkıların anlatmaya çalıştığı tabi ki çok farklı şeyler. Bu hatalara hepimiz düştük. Bazılarının anlamlarını direk anlasak da bazılarını anlamamız mümkün olmadı hiçbir zaman. İşte bu yazıda sizin için bu tür anlamlar içeren bazı şarkıların alt metin olarak aslında ne kadar kirli duygulara hitap ettiğini açığa vurmak istedim. İşte biz onları masum duygularla söylenirken içten içe bizi kirleten şarkılar...



1.Candy Shop - 50 Cent


Bu şarkıyı ortaokul dönemlerinde ne kadar dinlediğimi ve söylediğimi düşününce kendime gülmeden edemiyorum. Tabi o zaman bu kadar İngilizce bilgimiz yok, çeviri nedir bilmiyoruz ama sabah akşam bu şarkıyı dinleyip garip garip danslar ediyoruz. Yeri geliyor arkadaşların doğum günlerinde, yeri geliyor evde tek başımızayken bu şarkıyla dans ederek kendimizden geçiyoruz. Çok masumane bir isime sahip değil mi? ama Candy Shop yani Şekerci Dükkanı....  Gerisi nasıl geliyor; 

' I take you to the candy shop'
'Seni şekerci dükkanına götüreceğim'

Ya canım beni şekerciye götürecekmiş off ya tatlılığa bak eee devamı peki...

I'll let you lick the lollypop
'Lolipopu yalamana izin vereceğim'

Pardon canım lolipop filan yalatmak. Biri bize öyle yaklaşsa. Ya da sokakta biri ritimli şekilde bu sözü söyleyerek dolaşsa, sağ kalma ihtimaliniz yok tabi ki. 

Tabi küçük bir çocukken bunları anlamak zor ama üzgünüm Candy Shop şarkısıyla dans eden genç çok küçükken kirlendin sende üzgünüm.


2. Arka Bahçemde - Göksel


Ne alaka lan dediğinizi duyar gibiyim. Ancak bu şarkının espirisi uzun zamandır dönmekte. İlk başlarda ben de inanmadım, ama ne yazık ki gerçekler çok acı... Gökselin göksel olduğu yıllar baya popüler hep beraber depresyona filan girip çıkıyoruz. Ama birisinin Arka Bahçesi hakkında şarkı yazması o dönemler garip gelmedi. O yıllar da deli gibi dinlemesem de sonuçta bir şekilde bu şarkıda ezberim de yer edinmiş durumda. Benim de bu duruma inanmam bahar şenliklerin de Göksel'in okulumuza gelmesiyle oldu. Biraz da arkadaşların ittirmesiyle. Şimdi sözlerini bi düşünelim. Sevgilin misafirliğe geliyor ve evinizin arka bahçesinde hazırlıklar filan var hımmm. Ben sana gelmedikçe dur bekle hımmmm. Zamanı var bu heyecan büyüsün iyice, büyüsün iyice, büyüsün iyice pardon canım büyüttüğün şey ne diye sorarlar adama da yani. Ayıp ettin Göksel sende kirlettin bizi...

3. Milkshake - Kelis



Yıl 2003 bu şarkıyı sadece televizyonlardan izleye biliyoruz. O dönemler albümü bulacaksın bir de ailene aldıracaksın hey gidi günler hey. YouTube açılmış yıllar geçmiş eski sevdiğimiz şarkıları tekrar tekrar bulup dinlemekteyiz. Mp 3 ler de, evde bilgisayarda, yolda yürürken, okulda ağzımız da 'My milkshake brings all the boys to the yard yard yard' dolaşıyoruz. Ne çekmişiz be... Bir Allah' ın kulu da çıkıp senin milkshake' in neden bütün erkekleri çekiyor be çocuğum dememiş... Bi de ' Warm It Up' derken acaba neyi ısıtmışım hala düşünüyorum. Sende kirlettin bizi Kelisciğim... Teşekkürler...


4. Seni İstiyorum - Sezen Aksu / Ebru Gündeş



Bu şarkı yıllar önce hangi cesaretle yazıldı da sahnelerde söylendi, radyoalar da dinlendi dedirtiyor cidden. Biz romantik romantik çağrılar yaptığımızı düşünürken meğerse insanları nelere davet etmişiz de haberimiz yokmuş. Eskiler de daha cesaretliymişler valla tebrikler. Şimdiler de Dün bütün gece seni düşündüm yanarak diye şarkı sözü yazsan nasıl alay konusu olursun, nasıl yerden yere vurulursun, nasıl illuminati' nin köpeği olmuş olursun. Size sadece Sayıkladım sıcak hep sıcak sıcak nefesini gel ne olursan gel diyorum gerisini de siz anlayın artık.


5. Whenever Wherever - Shakira


Hemen sandıklardan çıkartın Shakira kemerlerini yakın hepsini ya da çamaşır suyuna yatırıp bekletin iyice ki bütün kirlerinden arınsınlar. Hiç utanmadınız dimi o kemerleri takıp takıp dans etmeye. O saf ama temiz ruhunuzu nasıl da kirlettiler farkına vardırmadan. Hatırlıyorum da nasıl dans ettiler o küçük saf çocuklar 23 Nisanlar da bu şarkıyla... Neler yaptınız bir bilseniz. Sonra yok efendim Behlül yengesine neler yaptı, yok efendim kaynım bana kaydı kayar tabi ki. Şu sözlere bak ' There over, Here under' ( Orada üzerinde, burada altında) biri de çıkıp dememiş ki Shakira kızım sen ne diyorsun diye. Sende harcadın bizi Shakira yazık ettin bize.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder